Evaluatie met de dramaturg


Op een regenachtige vrijdagochtend fiets ik tussen de buien door naar Dokter Kees, de dramaturg van De Mooie Onbekende die in werkelijkheid Kees Deenik heet, en die ik geen Dokter Kees meer mag noemen. Ik breng hem een bezoek om de productie De Mooie Onbekende te evalueren en dan met name onze samenwerking. Ik ben erg tevreden over de samenwerking. Eigenlijk kan ik helemaal geen minpunten ontdekken. We hebben een aantal keren tussendoor overlegd, zo'n beetje het juiste aantal, één keer samen met Gerda, de vormgeefster (wat hij en ik ook als erg positief ervoeren), er is een gesprek geweest onder leiding van Kees met alle spelers over de inhoud van het stuk, er waren vragen van de spelers die Kees snel en adequaat heeft beantwoord, en Kees heeft zich op het juiste ogenblik langzamerhand uit de productie teruggetrokken omdat op dat moment zijn werk gedaan was. Daarna is hij betrokken gebleven, heeft op de avond van de eerste voorstelling gezellig met ons meegegeten en mooie foto's gemaakt.

Ik vind zijn aandeel een verrijking en een verdieping van het proces en ik ben er van overtuigd dat door zijn aandeel de productie beter is geworden dan wanneer hij er niet was geweest.

Reacties

Populaire posts