De Terugkeer van mevrouw Savage

Het tweede stuk dat ik lees is "De Terugkeer van mevrouw Savage" van John Patrick. Uitgegeven door de echte komedie en kluchtenuitgeverij Vink. Het wordt me aan de deur bezorgd door Ad van Arto Post Laboro. Het is een stuk dat ze daar al gelezen hebben, of in ieder geval Kirsten, zijn vrouw. Ze heeft ook al een schema gemaakt van wie wanneer op welke pagina voorkomt en een mogelijke rolverdeling. Dit stuk is een soort Loenatik. Een gekkenhuis met een dokter en een verpleegster. Het geld van om het huis in stand te houden is op en op dat moment keert mevrouw Savage terug. Een ontzettend rijke dame die het gekkenhuis en de inwoners zou kunnen redden.
Ik vind het stuk nogal clichématig, het uitgangspunt is dat de wereld waanzinnig is en de bewoners van het gesticht eigenlijk wel mee vallen. De krankzinnige personages gedragen zich natuurlijk vreemd, wat voor de spelers heel aantrekkelijk kan zijn, maar de 'normale' karakters doen ook nogal rare dingen, die niet kloppen bij hun karakter. Niet mijn stuk, dus ik lees verder.
Illustratie: affiche van de film Loenatik

Reacties

Populaire posts