De Man Die Kwam Eten > Exit

Ik word gebeld door Ad. Er is gisteravond na mijn vertrek nog gesproken over het stuk en over de bezetting. Het lijkt onmogelijk het stuk te bezetten. Er is geen acteur aanwezig die de kracht heeft om Sheridan Whiteside, de mannelijke hoofdrol, te spelen. Dus stelt hij voor dat we een ander stuk zoeken. Hij nemt een stuk, "De Terugkeer van Madame Sauvage," dat ik niet ken. Ik zoek op internet maar kom het nergens tegen. Ik bel met de Nederlandse Vereniging voor Amateurtheater, met de repertoireadvieslijn en leg mijn probleem voor aan Sabine. Ik vertel welk stuk we wilden doen, wat het probleem is en over het soort stuk dat ik zoek. Luchtig, bezetting met veel vrouwen en drie mannen, boulevardkomedie, Labiche, Feydeau.
Een uur of wat later belt ze terug met een aantal titels die ze me op gaat sturen. "Vrouwen geen probleem" van Woody Allen wil ik niet, dat heb ik een paar jaar terug al gedaan, evenals het melodrama "De Twee Wezen", maar ze heeft een aantal titels die me bevallen, o.a. Labiche, Feydeau en Coward. Morgen worden ze per post verstuurd, overmorgen kan ik beginnen met lezen.

Reacties

Anoniem zei…
Hallo Fedde,

Wij gaan het stuk "DE man die kwam eten" uiteindelijk toch spelen, ondanks de enorme uitdaging van hoofdrol. Begin november in Wijchen gaan we het theater in...

groet

Hans de Koning
Wijchens Amateur Toneel
Beste Hans,

Dan wens ik jullie heel veel succes. Een mooi stuk!

Groet,

Fedde

Populaire posts