Lady Macbeth

Ik maak mijn bewerking van Macbeth af en noem hem: Lady Macbeth. De actie concentreert zich in mijn versie geheel op Lady Macbeth. Ik hoop dat het stuk niet te lang is en ook dat het niet te kort is zodat niemand er meer iets van snapt als het gespeeld wordt. Als ik een plaatje zoek van de bewuste hoofdpersoon ontdek ik dat er een solotheaterstuk is gemaakt onder de titel Lady M. Hoofdpersoon is niet de genoemde Lady maar de hofdame die Lady M. betrapt tijdens haar laatste en fameuze slaapwandelscène waarin ze last heeft van haar geweten en ongewild alle misdaden bekent die haar man heeft begaan om op de troon te komen en daar te blijven. De moord op de koning, op Banquo, op Lady Macduff en haar kinderen. Daarna stuur ik het op naar de spelers. Dinsdag is de eerste repetitie.

Foto: de hofdame zonder bloed aan haar handen maar met mooie blauwe handen.

Reacties

Populaire posts