Lady Macbeth genomineerd!

Als ik zondagavond mijn overhemden sta te strijken ontvang ik een voicemail van de voorzitter van KRT. We zijn genomineerd! Niet gewonnen, wel bij de beste drie. Wie er wel gewonnen heeft, vertelt hij er niet bij. Naar wat ik in de wandelgangen heb gehoord kan het haast niet anders dan dat het of de Maasstadspelers zijn, of Boast. De eerste groep heb ik helaas niet gezien dus kan ik niet zelf oordelen. Ook heeft Onze Oudste Acteur voor zijn rol in Lady Macbeth de prijs van Beste Acteur gewonnen.

Gisteravond, zaterdag, heb ik tijdens het Eenakterfestival een tijdje met Onze Oudste Acteur gesproken over zijn carrière in het amateurtoneel. Begonnen in zijn studententijd in Delft bij het Delfts Studenten Corps speelde hij Goetz in De Duivel en de Goede God van Sartre en werd toen al geroemd om zijn spel en vergeleken met Ko van Dijk. Daarna tijdens zijn werkzame leven lange tijd niet meer gespeeld. De eerste dag na zijn vervroegd pensioen op zijn 62e meldde hij zich onmiddellijk aan bij KRT. Daar speelt hij nu al een jaar of vijftien denk ik. Ook vertelde hij me dat hij door onbekende mensen wordt aangesproken over zijn rol in Lady Macbeth. Mensen die hem complimenten geven. Op dezelfde avond gebeurt het voor mijn ogen. Een vrouw complimenteert hem en één van de spelers van Boast vertelt hem dat hij eerst niet eens door had dat de heks en Ross in Lady Macbeth dezelfde waren.

Ik ben na de aanvankelijke onzekerheid over de kwaliteit van mijn voorstelling trots op dit resultaat dat ik samen met mijn spelersgroep heb weten te bereiken.

Reacties

Populaire posts