Décolleté

Ik zit te lunchen en recht achter mijn collega tegenover me zit een jonge vrouw, een studente met een laag uitgesneden décolleté.Hierdoor ben ik erg afgeleid van de lunchtafelgesprekken die voornamelijk over de storm van de afgelopen dagen gaan. Sommige collega's hebben geluk gehad, anderen moesten lang wachten voordat ze eindelijk terug naar huis konden rijden. Zelf was ik bijna mijn nieuwe tas kwijt die door de wind van mijn fiets werd gerukt. Terwijl ik met mijn linkerhand mijn fiets in bedwang probeerde te houden rende ik achter de verwijnende tas aan. En weet die gelukkig in te halen en te grijpen.
Minstens de helft van de tamelijk stevige borsten van de vrouw achter mijn collega is zichtbaar. Met haar overbuurvrouw, die ik slechts voor een klein gedeelte op de rug zie, studeert ze Frans. Voor haar ligt een opengeslagen blik waar ze in kijkt en daarna een zin repeteert. Hierdoor kijkt ze ook nog eens voortdurend starend recht vooruit in mijn richting alsof ze mij aan kijkt of aan wil kijken. Mijn blik lijkt te zoeken.

Reacties

Populaire posts