Lied van de vrijheid

Er is een wedstrijd waar Het Gebroken Oor aan meedoet. Om te winnen moet een lied van Thé Lau worden gecoverd. Het Lied van de Vrijheid dat hij vorig jaar voor Bevrijdingsdag heeft geschreven. Ik ben geen fan van Thé Lau. "Iedereen is van de wereld" is het enige lied dat ik enigszins te pruimen vind. Daarom heb ik wat dingen aan het schema veranderd en spelen we het op onze eigen manier. Te winnen is een optreden op het Bevrijdingsfestival in je eigen plaats en 1000 euro. Vanavond werken we verder aan het nummer. Volgende week is onze laatste kans want de inzending moet 6 maart binnen zijn. We begonnen een paar weken geleden met een soort van Rammstein-nummer (in het Duits), via country zijn we nu beland bij een collage-achtige versie. Zo groeit het nummer. Ik kan niemand oproepen om te stemmen zoals bij Wasco (blijf stemmen op Wasco, ik kan het niet vaak genoeg zeggen!), de jury bepaalt wie wint.

Beluister hier de Thé Lau-versie van het Lied van de Vrijheid

Reacties

Populaire posts