Devotchka

Met moeie voeten en koude handen kom ik aan in een stampvol Rotown. De band Devotchka is nog niet begonnen. Natuurlijk is hier geen enkele plek om te zitten dus mijn vermoeide voeten kan ik nergens te rusten leggen. Maar dat geeft niet. Als de band begint dring ik mezelf snel naar voren om maar niets te missen. Voornaamste attractie van de band is de vrouwelijke bassist en tubaspeelster. Ze speelt op een staande bas, veelal met een strijkstok en wisselt dat af met de tuba waarop ze uiteraard ook de baspartijen speelt. Maar ook de andere bandleden zijn niet mis. De accordeonist/violist is ongetwijfeld de grootste virtuoos op zijn instrumenten, maar de drummer speelt tussendoor ook een prachtig stukje trompet en de gitarist/zanger wisselt diverse snaarinstrumenten af. Ook zingt hij heel mooi in een soort Balkanstijl die me aan Little Cow doet denken. Al snel slaat de zaal aan het dansen en springen. Ik geniet en vergeet mijn vermoeide voeten. Die herinner ik me pas weer als ik na het concert naar de Schouwburg fiets.

Reacties

Populaire posts