Ravel

Enige tijd geleden schreef ik in Wie goed schrijft... over het één na laatste boek van Jean Echenoz, Au Piano. Nu ligt er een briefje op mijn bureau. Het boek Ravel ligt voor me klaar bij de balie van het Leeskabinet. "Ce roman retrace les dix dernières années de la vie du compositeur français Maurice Ravel (1875-1937)." staat achterop maar is stiekem een zelfportret van Echenoz als Ravel. Ze hebben dit boek speciaal voor mij aangeschaft, of in ieder geval op mijn verzoek. Als ze niet zouden verwachten dat anderen in dit boek geïnteresseerd zouden zijn dan hadden ze het waarschijnlijk niet voor mij alleen gedaan. Maar het ligt nu wit en maagdelijk voor me. Een boek van de bibliotheek, verschenen in januari dit jaar, voor mij, door nog niemand anders gelezen.

Reacties

Populaire posts