Knippen en plakken

Op de vergadering met mijn band waarover ik onlangs schreef, is afgesproken dat ik van een aantal nummers zal proberen een demo te maken. Dat doe ik met het programma Garageband dat in mijn Apple-computer zit. Ik neem me voor een drietal nummers te doen, Jij en Première Soirée, maar ik begin met Verboden Liefde. Over dit nummer heb ik al eerder in dit weblog geschreven en de tekst er van gepubliceerd. Het is een heerlijk karweitje. Echt ouderwets knutselen, knippen en plakken, maar dan met de computer. Alle instrumenten zitten in het programma. Alleen de acoustische guitaar en de stem neem ik live op met een microfoon. Een hele middag, 's nachts en vanochtend ben ik druk bezig met dit acoustische broddellapje. In het programma zitten mooie samples, ik plak noten op de juiste toonhoogte en op de juiste plaats. Ik hou in de gaten dat het nummer nog enigszins door een live-band gespeeld kan worden, wat betreft de hoeveelheid instrumenten die tegelijk spelen en wat betreft de soort instrumenten. Maar het spannendste komt nog. Als ik het ga laten horen aan de andere bandleden.

Reacties

Populaire posts