Vergaderen met zijn vijven

Soms breng ik een hele dag door met vergaderen. 's Ochtends heb ik een vergadering met mijn collega's van Studium Generale, 's middags met het bestuur van het Theaterverzamelgebouw, 's avonds met het bestuur van theatergroep Rotjong. Bijzonder is dat we alle drie de vergaderingen met zijn vijven zijn. 's Ochtends is een collega afwezig die, in verband met haar ziekte het voornaamste onderwerp van gesprek is. 's Middags heeft de voorzitter per ongeluk een dubbele afspraak gemaakt waardoor die afwezig is en ik moet voorzitten en 's avonds moet de penningmeester verstek laten gaan. Is dit een wonder, een gelukkig of ongelukkig toeval? Wat is de symboliek van het getal vijf? Vijf is het atoomnummer van Boor, het tweede priemgetal en in China het geluksgetal en een hand heeft vijf vingers. Verder heb je de schijf van vijf, de vijfde colonne en zijn er de vijf boeken van de Thora. Verder zijn er vijf persoonlijksheidstrekken in de psychologie. Ik weet niet welke dat zijn, maar het zou kunnen dat de vijf deelnemers aan de vergaderingen elk een trek vertegenwoordigen. En dan rest de vraag of ik in elke vergadering dezelfde persoonlijkheid heb?

Reacties

Populaire posts