Regendag

Ik fiets door de stad en bemerk dat ik ben aangestoken door de observaties van Maarten Koning in Het Bureau. Ik zie een man op een tandem met zijn zoon van tien achterop. De man is ouder dan ik, de zoon is jonger dan mijn jongste dochter. Moeizaam brengt hij de fiets weer op gang als het stoplicht weer op groen springt. Ze zijn op fietsvakantie en hebben een regendag, net als wij toen we op fietsvakantie waren. De hele dag blijft het regenen.
Zelf fiets ik rond door Rotterdam om mijn ADSL-aansluiting weer in orde te maken. Naar de Mediamarkt voor een netwerksnoer, naar Leen Bakker voor een lampje, naar de doe-het-zelfwinkel in de Lusthofstraat. Terwijl het blijft regenen. Als dit de vakantie was zou ik vrolijker zijn, zouden de beelden die ik zag afwisselend en nieuw zijn. Nu rijd ik langs bekende plaatsen die er vandaag grijs en grauw uitzien.
Foto: Regendruppels van de Wereld in Waterdruppels

Reacties

Populaire posts