Of/niet

Of/niet is een voorstelling van Tg Stan waarin Harold Pinter gecombineerd wordt met Alan Ayckbourn. De spelers van Tg Stan spelen voor het eerst sinds jaren weer samen met hun vieren zonder anderen en wilden politiek engagement en situatiekomedie met elkaar combineren. Hoewel beide soorten stukken even goed gespeeld worden en dat is heel erg goed, blijft de inhoudelijke reden voor die combinatie behalve die persoonlijke redenen, duister. Party Time gaat over een club waar iedereen bij wil horen en Tg Stan is een groep toneelspelers waar je graag bij zou willen horen. Als je toch zo goed zou kunnen spelen als deze vier acteurs! Dit gedeelte staat in een naar en koud licht dat de kilte van het stuk goed verbeeldt. Het stuk Relatively Speaking is een comedy of errors, een spel der vergissingen waarin de verwarring op een kluchtige manier steeds verder oploopt. Zo zou ik graag mijn Feydeau gespeeld zien. Ik doe vanavond in ieder geval inspiratie op. De spelers staan in Party Time op een leeg en kaal toneel met plastic tassen en voor het tweede stuk halen ze alle attributen uit die tassen. Het water voor het geklots in de badkamer, het gras om de tuin te verbeelden. Ik lach me een bult. Het stuk speelt nog in de Toneelschuur in Haarlem en de Brakke Grond in Amsterdam en is echt een aanrader.
Meer informatie over Of/Niet met film- en audiofragmenten op de website van Tg Stan

Reacties

Populaire posts