Feest!

De TwipsDitmaal verdwalen we niet, maar dwalen we toch even voor we de locatie van het feest hebben gevonden. Ik ben op een feest waar ik niemand ken. Meegesleept door mijn echtgenote loop ik wat onbestemd rond. Het hangt er op zo'n feest een beetje van af in wat voor bui je bent of je een leuke avond hebt of niet. Ik maak een praatje met de mevrouw die staat af te wassen en die ik een jaar geleden op hetzelfde feest heb ontmoet. Een beetje een jonge uitgave van mijn vrouw. Als ik van het toilet kom loop ik tegen een man aan met een contrabas onder zijn arm en een kostuum wat duidelijk een showkostuum is. Er komt een optreden. Dan wordt het toch nog gezellig. Het trio heet De Twips en speelt liedjes van Jaap Valkhoff, Johnny Jordaan en Tante Leen en het nummer "O, o, Den Haag". Alle drie grootstedelijke accenten passeren de revue in het uurtje dat ze optreden. Topact is het op muziek zetten van het boekje "De Matroos" van Dick Bruna, met de originele illustraties. Ik ben dan gelukkig in de gezellige hoek van het feest terechtgekomen waar de artiesten rondhangen. Ik dans met een grote vrouw waar ik zelf tweemaal in pas. Later ontvangt ze nog onterecht een serenade van het trio omdat iemand heeft gezegd dat ze vandaag jarig is. Zelf heb ik op die manier nog eens een watertaxi bestuurd in Rotterdam, omdat een collega beweerde dat ik jarig was en dat ik dan toch vast wel even mocht sturen. Reuze spannend, aan het stuur van een watertaxi op de Maas. Op weg naar het hotel op bijgaande foto. Toeval bestaat niet! Alles heeft met alles te maken.

Reacties

Populaire posts