Op de fiets

Mijn Oudste Zwager Jan heeft me uitgenodigd voor een bourgondische fietstocht. Het lijkt hem wel leuk om samen met al zijn zwagers (drie in getal) op dertig augustus samen te gaan fietsen. De bourgondische fietstocht heeft hij van mijn Jongste Zwager Jan, die in fietsen handelt, cadeau gekregen op zijn vijftigste verjaardag. Natuurlijk stem ik toe. Bij een bourgondische fietstocht stel ik mee een rustige rit door het Brabantse landschap voor waarbij van tijd tot tijd wordt afgestapt om in een gemoedelijke herberg de inwendige mens te versterken. Lijkt me geweldig, een kratje bier achterop de fiets en langzaam over de wegen fietsen, al keuvelend en genietend.

Op het afscheidsfeest in juli van mijn Hoogblonde Nicht die naar Nieuw-Zeeland vertrekt, dochter van mijn derde zwager De Psycholoog, blijkt het iets anders te zijn. Ik krijg een grote enveloppe van mijn zwager waarin ik de details van de fietstocht vermoed. Dat blijkt niet het geval. Het is informatie over de Etapas tour goes MS 150. Ik moet sponsors werven voor het Nationaal MS Fonds. Volgens mijn vrouw ben ik er ingeluisd, ik vind het zelf wel grappig. Maar het betekent wel dat ik 105 km moet fietsen, nogal een pittige afstand.

Afgelopen zaterdag blijkt mijn Oudste Zwager Jan van Zetten naar Dronten te zijn gefietst om alvast wat te trainen. Dat lijkt me ondertussen ook wel een goed idee. De tocht is immers al over drie weken. En 105 km is geen kattenpis. Dus stap ik op zondagmorgen om 7 uur 's ochtends op de fiets en begin vanaf huis aan de LF2a, de lange afstandsfietsroute van Amsterdam naar Brussel die zo'n beetje vlak langs ons huis gaat. De LF2a gaat in zuidelijke richting. Een paar jaar terug heb ik het gedeelte Amsterdam-Rotterdam (96 km) al eens gefietst.

Reacties

Populaire posts