Kruising

RelcameIk zit in de trein op weg naar Utrecht naar mijn optreden met Het Gebroken Oor. Als ik mijn ogen opsla van mijn boek kijk ik recht in de zwarte ogen van een groen gesluierd meisje. Ze spreekt met een zachte g in een mobiele telefoon. Ze is van een klassieke schoonheid, volle wangen, mooie donkere ogen onder donkere wenkbrauwen, en volle lippen. Een kruising tussen modern en klassiek. Tussen oosters en westers. Haar stem is behalve de zachte g vrij accentloos en Hollands, haar uiterlijk zou even goed Marokkaans als Zeeuws kunnen zijn. Even later onderstreept ze mijn constatering nog eens door te bekijken of haar ogen goed opgemaakt zijn in een spiegeltje dat gevat is in een rose-paars doosje met de woorden "Calvin Klein" er op.
Illustratie: nieuwe vorm van reclame voor een uitzendbureau op het wegdek van de fietspaden in Rotterdam

Reacties

Populaire posts