Grimefestival

In Gorinchem vindt het grimefestival plaats. Mijn vrouw en jongste dochter doen mee. Mijn oudste dochter is jarig en wordt zestien. "s Ochtends vroeg wordt dat laatste snel gevierd met het uitdelen van de cadeautjes, dan moeten mijn vrouw en jongste dochter er met de buurvrouw en haar dochter vandoor. De twee dochters spelen twee grote vogels die spelen met een ei. Mijn vrouw doet de grime en de buurvrouw is haar assistent.
Pas veel later ga ik met de jarige oudste dochter, de buurman en mijn ex-buurvrouw het geheel bekijken en ben blij verrast. Er heerst een gezellige sfeer in Gorinchem, er is veel te zien. Sommige acts hebben leuke grime en slechte act, anderen precies andersom en er is veel wat daar ergens tussenin zweeft.
Uiteindelijk belanden we met negen personen bij het Italiaans restaurant Roma waar het gehele personeel in Italiaans voetbaltenue is gestoken vanwege de voetbalwedstrijd van vanavond. Een oude vriendin is er met haar dochter, mijn schoonzus met haar dochter en zo vieren we alsnog de verjaardag.
Foto: Schaduwen op het plaveisel van Gorinchem

Reacties

Populaire posts