De Vrouw in het Zand

Ik lees in het krantje van Lantaren/Venster dat "De Vrouw in het Zand" draait in het filmzomerprogramma. Dat is één van de mooiste films die ik ooit heb gezien. 's Nachts in Enschede in bioscoop Alhambra waar in het weekend in de nacht altijd prachtige filmhuisfilms draaiden. Meestal al wat ouder, deze film is van 1964 (geloof ik). Het was begin jaren tachtig van de vorige eeuw en dus bijna vijfentwintig jaar geleden. Prachtige muziek van de componist Takemitsu die het geluid van schuivend zand voelbaar maakt. Vol erotische spanning tussen de man die ongewild bij de vrouw in het zand terecht komt en door haar en de dorpsbewoners gevangen wordt gehouden. Een paar jaar terug las ik het boek en herinnerde me de film weer beter. Waardoor het verlangen groeide de film terug te zien.
Ik kijk naar de data wanneer de film draait. Altijd hetzelfde. De film draait precies in de periode dat wij op vakantie zijn. Ik abonneer me onmiddellijk op de emailnieuwsbrieven van de filmhuizen in mijn omgeving in de hoop dat hij daar ook draait in een zomerprogramma, in de hoop dat de film rouleert en niet alleen voorbehouden aan Rotterdamse filmliefhebbers. Ik ben benieuwd.

Reacties

Anoniem zei…
Graag wil ik weten of dat deze film ooit op DVD is uitgebracht. Kan iemand dit mij vertellen? Ben er nl. naar op zoek.

Bedankt!

email: s.vanschijndel@hetnet.nl

Populaire posts