vrijdag, augustus 03, 2012

Chalon-dans-la-Rue (vervolg): de tweede dag

De derde tot en met de zesde voorstelling

Les batteurs de pavés: Hamlet, raconté aux enfants pas sages et aux adultes qui passaient par la
Een straatact met publiek zoals vroeger veel te zien was op het straatfestival van Rotterdam. Steeds meer mensen worden uit het publiek gehaald om een rol te spelen in de tragedie van Shakespeare. Iedere acteur heeft een zijn personage symboliserend woord tekst. 'Wraak' is het woord dat Hamlet steeds moet roepen. Leuk, maar verder niet bijzonder want vaker vertoond, dus we wachten het einde niet af. We gaan verder na de moord op Polonius. Naar een dansvoorstelling.

Ex Nihilus: Si 3 = 3
Naar Ex nihilis, een dans met planken onder de titel n = n = 3. Drie oudere dansers, twee mannen en een vrouw. Alledrie gekleed in dezelfde blauwe overalls. Drie dansende bouwvakkers. De oudste en reeds kalende man heeft soms moeite het tempo bij te houden. Toch vind ik het altijd mooi om oudere dansers aan het werk te zien. Minder strakke lijven, maar meer karakter en emotie in beweging.

Thank you for coming: Boudin & chansons
Twee Belgische dames met een accordeon zingen cabaretliedjes over worsten en mannen. Veel voor ons onbegrijpelijke woordspelingen en grappen. De dame met de accordeon is niet zo geweldig. Leuker als je het zou kunnen begrijpen maar op de laatste avond van het festival zien we een soortgelijk duo dat een stuk overtuigender speelt en zingt. Ook een dikke en een dunne maar met veel meer kracht in zang en spel. Ook bij deze Waalse dames wachten we het einde van de show niet af en gaan verder naar Parking Lapray.

Carnage Productions: Les demi-frères Grumeaux
Daar zien we nog net het laatste gedeelte van de act van de halfbroers Grumeaux, twee komische stuntmannen. Erg grappig. Vooral de kleine man met de snor die de domme kracht speelt steelt de show. Hij voert de stunts uit die door de aangever voor he worden uitgedacht en klaargezet. Echt knap gemaakt burlesk theater. Van dit soort voorstellingen zien we er meer, meestal niet zo goed als deze.

Geen opmerkingen: