Re: member Pincoffs

Alweer de één na laatste repetitie. 's Middags oefen ik op mijn tekst en probeer de aanwijzingen die Janice me tijdens de borrel aan het einde van de tweede dag van de workshop heeft gegeven, toe te passen. Ik speel alsof ik een stok in mijn rug heb, alsof mijn rug stijf is als een plank. Verder speel ik dat ik een vlek op mijn kleding heb die mijn tegenspeler niet mag zien.

's Avonds pas ik het toe en ik merk dat de regisseur erg enthousiast is. Hij vraagt me om het groter te spelen en ik laat de vlek op mijn kleding in mijn fantasie steeds groter worden en probeer ook als mijn tegenspeler niet kijkt, de vlek van mijn kleding weg te vegen. Een mooi gebaar dat wordt opgemerkt door mijn regisseur. Zo kom ik een eind verder in mijn rol.

Tussen de middag hebben we kleding uitgezocht bij de kostuumdames van het Rotheater en het ziet er nu ook allemaal een stuk 'echter' uit. Ik ben benieuwd wat het publiek er van gaat vinden.

Re: member Pincoffs wordt gespeeld tijdens de Rotterdamse Museumnacht op 7 maart aanstaande bij het Havenmuseum.

Reacties

Populaire posts