Fwd: Re: Pincoffs

De tweede bijeenkomst voor Re: Pincoffs wordt er echt gerepeteerd. Aan de scène waarin ik speel, de bankier Maarten Mees, samen met de voorzitter van de Afrikaansche Handelsvereeniging, de heer Viruly. We oefenen in een soort kantine onder de kade aan de Schiedamsedijk. Je moet een klein trapje af om er te komen waardoor het lijkt of we ondergronds zitten.

Ik stel voor om met een enigszins ouderwets en bekakt accent te spreken. Richard, mijn tegenspeler die Viruly speelt, stopt wat papier in de holtes van zijn wangen en we spelen de scène die nu plotseling een erg hilarisch effect heeft op de aanwezigen. Ik doe mijn best om Philip Bloemendaal, de presentator van het Polygoonjournaal, na te doen, maar het wil me nog niet gelijk lukken. Ik voel dat ik de mindere ben van mijn tegenspeler die veel meer een acteur is dan ik ben. Ik ben een regisseur die even wat toneel speelt.

Onze regisseur, Minnekus de Groot, raadt me aan thuis te oefenen op een accent dat ik de hele scène kan volhouden.

Reacties

Populaire posts