Verslaafd

Het lijkt wel of ik verslaafd ben aan de Spaanse film. Op mijn verjaardag vorig jaar kreeg ik een box met vier Spaanse films waarvan ik er nu twee heb bekeken en waarover ik heb geschreven in mijn blog (Lucia y el sexo en Atame!). In de bioscoop zag ik binnen korte tijd twee Spaanse films (Volver en azuloscurocasinegro) en MTV zendt momenteel een serie films uit van Bigas Luna, waarvan ik er nu twee heb gezien (Jamon! Jamon! en Las edades de Lulú). Tenslotte zag ik nog onlangs in de nachtfilm van onze publieke omroep de film Hable con ella.
Gisteravond dus Las edades de Lulú. Een heftig seksueel drama rondom een meisje dat door een oudere man, Pablo, een vriend van haar broer, wordt ingewijd in de wereld van de seks. Hij vertrekt naar Amerika voor zijn studie en komt terug als professor. De verwachting is dat hij haar dan niet meer zal zien staan, maar het gaat anders. Hij trouwt met haar en ze hebben een heftige seksuele relatie met elkaar. Dat gaat van kwaad tot erger, totdat Pablo te ver gaat en Lulú er vandoor gaat. Transseksuelen, incest, homo's, SM, alles komt aan de orde. Ik vind het een aangrijpende film met een beetje een wonderlijk dramatisch einde.

Reacties

Populaire posts