Kuifje

Terwijl Rotterdam vol hangt met posters van Kuifje en de Zonnetempel om de gelijknamige musical aan te kondigen, komt uit Hollywood het nieuws dat Steven Spielberg de filmrechten van Kuifje heeft gekocht. Het wat en hoe is nog niet bekend. Gaat hij tekenfilms maken zoals in de tekenfilm van Kuifje uit 1969? (Ook De Zonnetempel.) Zoals de naam van dit weblog al aangeeft ben ik een grote fan van Kuifje, niet voor niets is onze band vernoemd naar het album Het Gebroken Oor. Niet mijn lievelingsalbum trouwens. Hoog tijd om alle albums weer eens te herlezen om te zien welke dat wel is. Kuifje in Amerika is favoriet omdat het het allereerste album is dat ik ooit las. De Juwelen van Bianca Castafiore is ook al jaren een van mijn favorieten omdat er eigenlijk niets in gebeurt. Dat is eigenlijk geen avontuur van Kuifje, eerder een kamersymfonie rondom Kapitein Haddock. Maar wellicht toch De Sigaren van de Farao of De Blauwe Lotus of het eerste deel van De Zonnetempel, De Zeven Kristallen Bollen. Die naam wilde ik eigenlijk voor onze band Het Gebroken Oor, omdat we met zijn zessen zijn zou een naam met zeven er in spannende vraagtekens oproepen.

Reacties

Populaire posts