De Boskoopmonologen: De locaties

Er is een probleem ontstaan rondom de locaties van de Boskoopmonologen. Op verzoek van regisseurs en spelers heb ik geregeld dat alle monologen worden gespeeld rondom Otweg 16. Maar dit komt in conflict met de locaties die vermeld staan op de prachtige kleurenfolder die Kunstgebouw heeft laten drukken. Op woensdag maak ik een nieuw schema, een compromis tussen beide. Eerst worden de monologen op locatie in Boskoop gespeeld, daarna is voor de liefhebbers (die alle monologen willen zien) een serie op de Otweg. Niet iedereen is even blij met deze oplossing, maar zelf denk ik dat het niet anders kan. Ik overtuig de regisseurs van de noodzaak van mijn oplossing en hoop dat ik morgenavond niet te veel tegenstand ontmoet. Oorspronkelijk hebben ze zich gecommitteerd aan het originele idee, op verschillende locaties in de stad Boskoop, dus ik ga er van uit dat het geen onoplosbare problemen oplevert.
DE BOSKOOPMONOLOGEN
Spelers: Henk Keuken, Rosita Geitenbeek, Anton Postmus, Kitty Schrever (Toneelvereniging Toi Toi, Waddinxveen), Peter Thissen (Theaterprojectgroep SPIN, Waddinxveen), Ben van Leeuwen en Caroline de Bruijckere (Toneelvereniging Onder Ons, Hazerswoude).
Schrijvers: Theo de Wit, Antje Hooijenga-Koppel, Hans Krüse en Lijda Hiemstra-van Dijk.
Regisseurs: René Roza (Theaterprojectgroep SPIN, Waddinxveen), Egbert Balsma en Arianne Meijboom (Theaterfabriek)
Vijf personen schilderen elk op hun eigen manier het beeld van een stugge boer die niet wilde wijken voor de spoorlijn. De monologen kunnen als serie, maar ook onafhankelijk van elkaar bekeken worden.
1, 8, 15, 22 april 2006 | 15:00 - 17:00 uur
Boskoop: Otweg 16 (Louise, de zus), het station (Chris, de museumdirecteur), het Zorgcentrum/bushalte, Boezemlaan 4 (Marie, de buurvrouw), het politiebureau, Raadhuisplein 1 (Gjalt, de dakpannenbakker) en de hefbrug (Mies, de vrouw). De route kan zowel vanaf de Otweg naar de hefbrug als vice versa gelopen worden.

Reacties

Populaire posts