Narisk # 09

Serge FeldmannVanavond werken we voornamelijk aan stille scènes met muziek. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik bedoel scènes zonder woorden, begeleid door muziek. Serge Feldmann (zie foto), gaat muziek voor de voorstelling schrijven, reden dat ik nu dingen uitprobeer met muziek. Muziek van hem en muziek van Billy May, van de cd Johnny Cool, filmmuziek die ik met Sinterklaas heb gekregen. We komen tot spannende resultaten. Een scène waarbij een foto wordt doorgegeven, waarop iedereen verschillend reageert en die uiteindelijk wordt verscheurd. Een aantal scènes waarin alle karakters hun tegenkanten laten zien. Op een gegeven moment rollen Rutger en Caro samen over de vloer. Ik ben blij met het fysieke spel waar we langzamerhand steeds meer toe komen. In het begin vond ik de spelers vooral verbaal, maar door ze te dwingen niet te spreken komen ze tot spannende resultaten. Ze zijn creatief en het wordt slechts zelden saai en vervelend naar mijn idee.
Aan het einde van de repetitie praten we over de titel van het stuk, mijn voorstel "Faits Divers" is niet echt in goede aarde gevallen omdat niet iedereen weet wat het betekent en ook omdat het suggereert dat de voorstelling uit korte stukjes bestaat. Iets wat we juist niet willen. Dus we denken over een andere titel. Voorlopige werktitel is nu "Pagina 7".
Ik ga nu hard nadenken over een plotlijn om het stuk aan op te hangen.

(wordt vervolgd)

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Reacties

Populaire posts