Diary of a psychotic rapper

Rha GoddessIn Lantaren-Venster speelt Rha Goddess de voorstelling "Diary of a psychotic rapper". Een voorstelling met kleine cameraatjes die haar van verschillende kanten opnemen en die door twee personen rechts van het toneel worden bewerkt en achter haar op een groot schrm verschijnen in een mix met eerder opgenomen beelden, stukjes film, plaatjes uit boeken en tijdschriften. Ik sta versteld van wat ze allemaal met haar stem kan doen. De voorstelling is een kruising tussen cabaret en theater, minder grappen dan in een cabaretvoorstelling maar veel direct op het publiek gespeeld. Ze stelt vragen aan het publiek in het spel "Geef de antwoorden die ik wil horen", ze leent een mobieltje van iemand om een ander aan de andere kant van de lijn uit te schelden en ze vraagt mij of ze 1500 euro van me kan lenen, "Hey handsome, can you borrow me 1500 euros?"
Na de voorstelling speelt als voorproefje van het NuMoonFest de band Coalition of the Wicked, afgekort CoW, logo in een koe en als dekkleed van het drumstel een koeienhuid. Frisse band met een Zuidamerikaanse zanger, twee jolige dansers, allemaal erg kunstacademie. De kale drummer trekt prachtige gekke bekken en bedient een laptopje met samples, de band bestaat uit een percussionist, een zanger, een bassist en de drummer zelf. Melodie-instrumenten zijn er niet. In eerste instantie durft niemand te dansen want aan het begin dansen twee jongens die bij de act horen zo intens en spannend dat niemand meer durft. Maar uiteindelijk weten ze iedereen de dansvloer op te krijgen en dat ook weer af te breken door een van de jongens als breakdancer/tapdanser te laten optreden. Zelfs de mime-act met de glasplaat wordt opgevoerd, maar alles blijft leuk. Ik heb genoten.

Reacties

Populaire posts