Bijzonder apparaat

's Ochtends vroeg breng ik de lege flessen naar de glasbak en hoor een vreemd geluid in de wijk. Een dreunend geluid. Bij de tramhalte staat een grote vrachtwagen en er lopen daarbij enkele werkmannen rond in oranje fluorescerende kleding. Nadat ik de flessen in de bak heb gegooid loop ik naar de tramhalte en neem een foto van een apparaat dat op de rails staat en grote witte wolken damp verspreidt. Ik zie dat het heel langzaam door de rails voortbeweegt. Ik loop op het bijzondere apparaat toe en neem een foto. Als ik me omdraai staat één van de in het oranje geklede mannen vlak naast me en lacht me vriendelijk toe vanuit zijn ongeschoren gezicht. Hij vraagt me of ik het interessant vind. Ja, zeg ik, wat is het? Hij vertelt dat er binnenkort nieuwe trams komen en dat de rails daarom uitgefreesd moeten worden. Het apparaat doet dat. Ik loop verder en bedenk me dat dit een langdurige operatie moet zijn. Met de snelheid waarop het ding zich over de rails voortbeweegt gaat dat heel wat uren kosten.

Reacties

Populaire posts