Tweede doorloop

Nadat we de laatste scène hebben gedaan, de scène met de poortwachter, doen we opnieuw een doorloop. Ik heb nog twee kleine passages geschrapt naar aanleiding van de regieadviezen. Vooral de poortwachter heeft heel wat van zijn tekst moeten inleveren. Terwijl hij er juist zo hard op had gestudeerd. Waar ik al bang voor was.

Een groot gedeelte gaat nu zonder tekstboekjes in de hand. Vooral Lady Macbeth vind ik al een heel eind gegroeid in haar rol. Zelf is ze absoluut niet tevreden. Ik kan me daar iets bij voorstellen. Maar het is gewoon een erg moeilijke rol die zich niet zonder moeite laat vertolken. Ik heb het idee dat het langzaam gaat komen. Ze heeft nu in ieder geval een stuk meer rust en is veel beter te verstaan dan de vorige keer.

Iedereen heeft nu Schotse rokjes aan wat ik er goed uit vind zien.

Reacties

Populaire posts