Dramadocent

Ineens sta ik voor de klas. Ik heb vaker voor de klas gestaan als dramadocent maar dit keer voelt het serieuzer. Tot nu toe kwam ik een klaslokaal binnen, deed een uur of anderhalf uur mijn ding en dan was ik weer weg om de leerlingen nooit meer terug te zien. Nu ben ik door de skvr ingehuurd om groepen leerlingen vier keer te laten kunstproeven (de eerste klas), vier keer te laten kunstverkennen (de tweede klas) en de derde klas zestien keer les te geven, hetgeen hopelijk leidt tot een presentatie of een voorstelling.

Vorige week heb ik kennisgemaakt met de docenten en met mijn mededocenten, vandaag ontmoet ik mijn leerlingen. Ik vind beide groepen erg leuk, ik zie als altijd mooie dingen, ik herken al een aantal talenten. Met de tweede klas doe ik een soort workshop presentatie, met de derde klas een gedeelte van mijn vuur-water-lucht-aarde-workshop. Ik merk dat het voor de leerlingen moeilijk is om de concentratie tot het einde toe vast te houden. Maar ik ben begonnen en benieuwd hoe het zal gaan.

Reacties

Populaire posts