Derde les

Ik voel me niet goed voorbereid als ik de derde les inga van beide klassen. Mijn eerste oefening die ik uit een boek heb gevist van de schoonzus van een buurvrouw, valt niet echt in goede aarde bij de tweede klas. Het zijn de bewegingen van het ochtendritueel van opstaan, wassen, tandenpoetsen, etc. Ik denk toch dat de oefening te kinderlijk is en beter werkt op een basisschool. Maar na deze slechte start weet ik toch hun aandacht weer te pakken en praten we over de zee. Over hun associaties met de zee. Ik ben vooral ontroerd door het verhaal van Anis die vertelt dat hij over zee naar zijn vader in Engeland gaat. Achter het verhaal zit iets verborgen waar ik verder (nog) niet naar vraag maar wat mijn nieuwsgierigheid wekt. Uiteindelijk begin ik aan de slotpresentatie. De kinderen spelen aankomst en afscheid, in deze omgekeerde volgorde. Ik schaaf aan de induviduele onderdelen en krijg ze echt verder.

Met de derde klas werk ik aan tekst. Twee korte monologen uit stukken voor jongeren. Eén voor jongens en één voor meisjes. In deze groep zit een aantal echte talenten. Maar ook de anderen doen over het algemeen goed mee.Aan het einde van de repetitie hebben we erg veel lol met een improvisatie rondom boer zoekt vrouw. Drie jongens spelen boeren, een meisje speelt de talkshowhost. Tot slot vraag ik hen om ideeën voor de slotpresentatie. Ze willen het liefst zelf een stuk maken, waar ik op hoopte.
Ik heb het idee dat mijn enthousiasme en mijn gekte gewaardeerd wordt. Ik doe raar maar met zoveel overtuiging dat ze het accepteren.

Reacties

Populaire posts