Wordt aan gewerkt

Vanaf de eerste seconde dat ik de zaal binnen ben denk ik: dit kan goed worden, dit kan niet meer mis gaan. De voorstelling heet Wordt aan gewerkt, is van het Hans Hof Ensemble en heeft als motto: Wer sich jetzt kein Haus baut, baut sich keines mehr...
Op het podium staat een grote houten constructie, een huis in aanbouw. Aan het plafond hangt een grote verzameling lampen. Twee mannen staan te kaarten met een piano als kaarttafel.
Ik had al vaker gehoord van het Hans Hof Ensemble maar ze nog niet eerder gezien. Het is moeilijk een beschrijving van de voorstelling te geven. Er wordt gewerkt aan een huis, maar het schiet niet echt op. Er is agressie tussen de bouwers, een man, Andreas Denk, en een vrouw, Andrea Boll. Vooral de laatste danst prachtig. Ze is een en al spier, niet bepaald knap om te zien, eerder een heks met haar lange zwarte haar, maar ze beweegt als een tijger.
Naast de twee dansers zijn drie muzikanten actief, van de muziek/theatergroep Soil. Ook zij hebben een belangrijk aandeel in de voorstellingen en spelen en dansen mee, zingen liederen in diverse stijlen van country tot klassiek tot Rammstein.
Er is geen duidelijk verhaal, er is weinig te begrijpen. Eén ding weet ik na deze voorstelling echter zeker: ik ga zeker vaker naar de deze groep kijken!

Reacties

Populaire posts