À VENDRE

Le Palais, Belle-Ile-en-Mer
Vrijdag 3 augustus 2007

Het probleem van de fiets wordt toch nog snel opgelost. Terwijl ik er zo'n tien minuten over doe om, met aanwijzingen van mijn jongste dochter, een keurig bordje "À VENDRE" te tekenen en aan mijn fiets te hangen, heeft mijn vrouw in vijf minuten de fiets verkocht aan een sympathieke buurman op de camping die hem koopt voor zijn broer die maandag arriveert. Voor € 25,-. Iets minder dan het bedrag dat ik mezelf ten doel had gesteld maar à la. Het is voldoende. Nu heeft het twee weken rondfietsen op het eiland op een eigen fiets me slechts € 45 gekost, de helft van het gemiddelde huurbedrag. Het zo nauwkeurig getekende bordje "À VENDRE" wordt onmiddellijk door mij verscheurd. Ik fiets nog een laatste maal op mijn eigen fiets naar het dorp en lever hem 's avonds af bij de buurman. De verkoop wordt afgesloten met een glas rode wijn en een goed gesprek met de buren die uit Dijon blijken te komen en allen samen hebben gestudeerd. Nu zijn ze over de wereld verspreid, eentje woont er in Shanghai, een ander heeft stage gelopen in Amsterdam. Eens per jaar komen ze samen om met elkaar vakantie te vieren. Onze vakantie zit er helaas bijna op.

Reacties

Populaire posts