Voor de bakker

Le Palais, Belle-Ile-en-Mer
Vrijdag 3 augustus 2007

's Ochtends sta ik zoals bijna elke ochtend bij de bakker te wachten. Achter een prachtige donkerharige schone in een ultrakort zwart jurkje. Haar vriend staat een eindje verderop druk te telefoneren. Ze roept hem. Wil weten wat ze moet kopen. Als ze begint te praten hoor ik dat ze Spaans is. Zie je wel, denk ik, geen Française. Ondertussen, na bijna twee weken op het eiland, begrijp ik waarom alle Fransen en ook de rest van de wereld vielen op Brigitte Bardot. Zij heeft precies datgene wat aan de meeste vrouwen hier ontbreekt: borsten en billen. De vrouwen hier zijn recht en hoekig en hebben bijna geen voorgevel. Italiaans, Spaans, Hollands, Hindoestaans, Sylvana Mangano, Penelope Cruz, Monique van der Ven, Priyanka Chopra, licht of donker, dat geeft niet, alles beter dan de vrouwen hier, vol en rond als een Hollandse kaas, dat is mijn smaak.

Reacties

Anoniem zei…
Ik houd van zowel Franse als Hollandse kaas ;)

Populaire posts