Richard Maxwell: Neutral hero

Het geheime leven van een klein stadje in het zuiden van de Verenigde Staten. Dat wordt ons beloofd bij Richard Maxwell's Neutral Hero, de laatste voorstelling die ik in De Internationale Keuze zie. Ik zie het niet. Ik val regelmatig in slaap om te constateren dat de spelers van het stuk op een andere plaats staan dan waar ze eerder stonden. Het lijkt er op dat er een soort Twin Peaks wordt bedoeld met deze voorstelling maar de spanning ontbreekt. Er wordt sloom en neutraal geacteerd. Er zijn mooie meerstemmig gezongen liedjes maar zelfs die zijn zonder hoogtepunten of climax. Zo kabbelt de voorstelling voort. Nee, dit is het dieptepunt van deze editie van De Internationale Keuze. Het verwondert me dat dit stuk door heel Europa reist, langs Brussel, Wenen, Parijs op diverse internationale festivals. Ik vind het eerlijk gezegd maar niks.

Reacties

Populaire posts