Manisch

"Mijn moeder is manisch. Als ze in een depressie zit hoor en zie je haar niet. Als ze op een top zit gaat ze de stad in en koopt ze alle winkels leeg van Ooltgensplaat. Nou ja, als ze daarmee gelukkig is. Maar ik was er met de Kerst en Oud en Nieuw geweest. Een dag of vijf en toen had ik het wel gehad. Ik wilde op twee januari weer naar huis gaan. Terug naar Rotterdam. Maar toen wilde ze op vijf januari nog haar verjaardag vieren. Vroeg ze of ik nog wilde blijven. Nou, daar had ik geen zin meer in natuurlijk. Later hoorde ik dat ze toen het feest plaatsvond plotseling zei dat ze was uitgenodigd voor een feest in Breda en ging ze weg, de gasten mochten gewoon blijven en moesten de deur maar achter zich dichttrekken als ze weggingen. Als ik daar bij geweest was, was ik echt uit mijn vel gesprongen."

Reacties

Anoniem zei…
Prachtige, hilarisch geschreven en soms ook pijnlijke boekjes over manisch depressiviteit zijn geschreven door Peter Overduin. Echte aanraders, zelfs als je in eerste instantie niet geinteresseerd bent in manisch-depressiviteit. Je leest de boekjes stuk voor stuk in een uur uit.

Populaire posts