Afscheid van Kuifje

Gisteren was de laatste voorstelling van Kuifje. Het is afgelopen. Zelf speelde ik nog in de voorstellingen van zaterdag. De voorstelling van vrijdagavond ging niet door. Brug kapot. De brug is een van de belangrijkste onderdelen van de voorstelling en wordt in gigantisch veel scènes gebruikt. Dus vrijdagavond ben ik onverwacht vrij. Als ik naar buiten loop, de artiestenuitgang uit, zie ik een vader met aan zijn hand een hevig huilend kind. Wat een teleurstelling als je er tijden naar toe hebt geleefd om naar Kuifje te gaan en het gaat niet door.
Tijdens de laatste voorstellingen heeft plotseling iedereen een fotocamera bij zich om toch nog iets vast te leggen van de maand Kuifje. Ik neem nog snel een foto van Kietje in het kostuum waarin ze het medium Jamila speelt, mijn favoriete scène (foto). Mijn laatste voorstelling is niet anders dan de andere. Het is vreemd om een laatste voorstelling te spelen terwijl dat voor de anderen om je heen niet geldt.
Dan is er nog de afterparty na de laatste voorstelling op zondagavond. Er wordt veel gedanst door de leden van het ensemble, de meeste acteurs blijven niet lang, op Miranda van Kralingen na, die nog wel een tijd lang op de dansvloer te zien is. Van Jan Pieter krijg ik een cd van de voorstelling. Even twijfel ik of ik hem moet aannemen, ik denk niet dat ik er ooit nog naar zal luisteren, maar ik weet dat mijn dochter hem erg leuk zal vinden en zeker zal draaien.

De professoren dansen vrolijk mee maar ik wil het niet al te laat maken, de volgende dag is het weer vroeg dag. Ik neem afscheid van mijn verpleegster Ellen die me bijna niet herkent zonder snor en zonder kostuum. Maar als ze weet wie ik ben krijg ik drie dikke zoenen van haar.
Ik zoek An, de productieleidster maar ik kan haar nergens vinden. Dan maar zonder afscheid van haar te nemen naar buiten. Ik loop de artiestenuitgang uit en dan zie ik haar. Op de fiets, op weg naar de parkeerplaats waar iemand op haar staat te wachten. Ze vraagt me of ik in Oostende nog kom kijken. Ik antwoord haar dat ik nog steeds niet van musicals houd en denk van niet. Maar ik heb wel erg genoten van de maand Kuifje-musical. Ik zoen haar en neem afscheid en fiets ook de nacht in.

Reacties

Anoniem zei…
ik wilde zo graag vorige week woensdag gebruik maken van de ec deal om naar kuifje te gaan, had met mn huisgenoot een plekje vrij in onze agenda gemaakt! maar volgens de kassadame ging de voorstelling niet door toen,.. baal er nog steeds van, maar leuk om via je blog toch nog wat verhaaltjes mee te krijgen :)

Populaire posts