Drie bedrijven

We schieten al aardig op met De Vrouw van de Zee. Vandaag doe ik een doorloop van de eerste drie bedrijven. We hebben nog één bedrijf te gaan. Eerst doe ik het begin van het vijfde bedrijf, daarna lopen we alle voorgaande bedrijven door. Ik merk dat hoe meer de avond vordert, hoe moeizamer het gaat. Vooral voor de twee hoofdrolspelers, Ellida en dokter Wangel. De laatste grote scène die eerst zonder tekstboekje gespeeld werd, moet nu ondersteund worden door de tekst. Ook de concentratie van de spelers aan de kant is niet erg hoog. Ik wilde juist inzicht geven in de samenhang van de scènes en daarom een doorloop doen, maar aan de kant verslapt de aandacht snel met het vorderen van de avond. Toch zie ik alle rollen steeds meer vorm aannnemen.

Foto: Marguerite Snow die in 1911 in de eerste (Amerikaanse) filmversie van De Vrouw van de Zee speelde.

Reacties

Populaire posts