Schorpioen

Vanaf de boot op het meer zijn miljoenen sterren te zien. Het licht op de boot is uit en we liggen op onze rug op de voorplecht waar geen overkapping is. Ik zie de Grote Beer en de W die volgens mij de Cassiopea heet. Maar dat zijn twee sterrenbeelden die ik in Nederland ook altijd onmiddellijk weet te vinden. En ik zie het sterrenbeeld dat hiernaast is afgebeeld. Ik zoek het thuis op: de schorpioen.
We dansen met z'n allen terwijl de boot deint op de golven. Als ik uren later in bed lig voel ik het bed deinen.
Het toiletbezoek is aanleiding tot grote pret want er is geen wc op de boot. Staand op het laddertje dat dient om terug in de boot te klimmen na het zwemmen, moet er in het donker in het meer geplast worden.
Dit is de tweede van een reeks notities uit Dalyan in Turkije

Reacties

Populaire posts