Autobus

BusstopPlotseling schrik ik op in de autobus. De bus rijdt een andere route dan ik gewend ben. We rijden over een dijk met links van me de rivier. De volle maan die ik bij het instappen zo helder zag schijnen begint langzaam te verdwijnen achter het aangroeiende wolkendek. Ik voel me ontheemd, onzeker. Zit ik wel in de goede bus? We passeren een halte, maar de bus stopt niet. Verlichte gebouwen die me vaag bekend voorkomen staan aan de linkerkant waar ook de rivier is, rechts kijk je de dijk naar beneden met beneden een fietspad. Dan herken ik waar we zijn. We rijden over de IJsseldijk richting Kralingse Veer en niet over de snelweg. Het fietspad beneden heb ik al diverse keren gefietst heen en weer naar Schoonhoven. De bus slaat af en rijdt door Capelle West naar de rotonde in de muziekwijk waar een grote lier middenop staat. Veilig komen we aan bij Capelsebrug waar ik mijn skates aandoe en naar huis rijd.
Illustratie: Italiaans filmaffiche van de film Busstop

Reacties

Populaire posts