Professorenrepetitie

Ditmaal word ik vriendelijker binnengelaten als ik bij de artiesteningang van het theater binnen ben. Ik moet een kruisje zetten op de lijst van medewerkers aan de Kuifje-musical en dan naar de vijfde verdieping naar de repetitieruimte. Ik maak kennis met een professor die ik nog niet ken en ook de kinderen en hun moeders zijn weer van de partij. In dezelfde rode kamer waar ik auditie heb gedaan verzamelen we ons. Daar legt Bruno ons uit hoe de middag zal verlopen. Eerst gaan we repeteren en gaat hij ons alle afspraken uitleggen en daarna een kijkje nemen in het decor voor zover als dat klaar is. We gaan weer een aantal verdiepingen naar beneden, naar de tweede etage, waar we in een kleedkamer vrij snel onze scènes doornemen. We lopen naar beneden naar het podium. Dat is werkelijk gigantisch. We kijken naar boven, naar de brug die ongeveer tien meter boven ons hangt en waarop onze bedden staan. Daarin liggen de professoren van de expeditie naar De Zonnetempel. We kijken even rond en dan worden we door de decorploeg naar buiten gestuurd. De brug gaat zakken en daar kunnen we beter niet onderstaan.
Voor ik het weet sta ik weer buiten. Alles is duidelijk. Het meeste is simpel. Vrijdag zijn we weer van de partij. Dan kan er in het decor geoefend worden en gaan we de kostuums passen voor de laatste pas.
(Wordt vervolgd)

Reacties

Populaire posts