De man die zijn hoofd afzette

De schouwburg stuurt me een cd op van Susies Haarlok om de voorstelling De man die zijn hoofd afzette aan te kondigen. Ik neem de vier nummers een tijdje met me mee in mijn mp3-speler. De muziek doet me denken aan Hauser Orkater en aan Dull Schicksal. De leden van de groep zijn van een jongere generatie. Maar ik ben geintrigeerd en nieuwsgierig. Dus ga ik de voorstelling zien.
Vijf mannen in een soort pyjama's spelen de voorstelling. Het verhaal is onduidelijk, droomachtig. Een man probeert zichzelf wakker te houden met koffie. Droomt hij dat hij zijn hoofd is kwijtgeraakt? Welke rol spelen kat en muis in het verhaal? Eigenlijk is Susies Haarlok een band. Ze spelen muziek die geillustreerd wordt met associatieve beelden. Soms trekt de voorstelling een beetje. Omdat er geen verhaal is waarin we worden meegezogen bljft het soms hangen in effecten. Die van tijd tot tijd erg mooi zijn. Zoals de band bestaande uit mannen zonder hoofd. Een groep in ontwikkeling die het verdient in de gaten gehouden te blijven.

Reacties

Populaire posts