Narisk # 11

Ik heb een opzet gemaakt voor het stuk, "Platte tekst" is de werktitel en ik heb met de karakters die er zijn een verhaal gemaakt, een simpele plot rondom een moord. Deze moord moet in het stuk worden opgelost. Of dat lukt is nog de vraag. We improviseren een aantal scènes. De vondst van het lijk, de alibi's van de verdachte mederedactieleden, de vergadering van de redactie over wat er nu moet gebeuren. Ook doe ik een scène waarin Caro (gespeeld door Liesbeth) een artikel voorleest dat ze heeft geschreven, waar iedereen jaloers op is. En ik doe een rondje monologen waarbij iedereen vertelt wat hij of zij van Caro vindt, waarbij Liesbeth op de achtergrond speelt wat de verteller vertelt. Als laatste herhalen we de monologen waarin iedereen een geheim van een ander verraadt. Ik geloof in de herhaling van dit soort scènes want iedere keer dat we ze doen worden ze mooier, rijker.
We hebben subsidie gekregen van de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur en er staat een mooi compliment in de toekenning. De commissie heeft er alle vertrouwen in dat deze regisseur van losse improvisaties een samenhangende voorstelling kan maken, of zoiets.

Reacties

Populaire posts