Mind the Gap # 01

KorèMet Denise heb ik de eerste bespreking van de monoloog van Stefan Hertmans, die we uiteindelijk gekozen hebben. Het is een gedeelte uit "Mind the gap", vier stukken, de eerste drie over Antigone, Klytaemnestra en Medea, het laatste over Oidipus. Ik heb gekozen voor Medea. Mooie maar moeilijke taal. We schrappen en stoppen weer wat van wat ik geschrapt heb terug, en Denise leest de tekst met Belgisch accent. Het klinkt zangerig en het bevalt me. Er moet natuurlijk de komende zes weken nog heel wat werk verricht worden, Denise moet allereerst de tekst in haar hoofd stampen, maar het kan heel goed worden. We puzzelen de betekenis van de tekst in elkaar. Er zitten spannende beeldrijmen in van een sigaret, naar een jurk, naar een kunstpenis. Alles draait om macht en verraad. Ik denk er over om Huib te vragen als drummer het geluid van de trommels, die voorgeschreven staan door de schrijver, live te laten toevoegen. We spreken er over of dat mag van het reglement van het Monologenfestival. Alhoewel we daar natuurlijk schijt aan hebben. Dan maar geen prijs. We doen het zoals we het zelf willen.

Mind the Gap wordt opgevoerd tijdens het Monologenfestival in 't Kapelletje op zaterdag 18 februari aanstaande.

Reacties

Populaire posts