Circus Rotjeknor

Omdat mijn jongste dochter er op zit bezoek ik 's middags de voorstelling van Circus Rotjeknor. Ik ben mijn vrouw en oudste dochter ook nog misgelopen bij het naar binnen gaan. Die heeft geen kaartjes en haar telefoon staat uit, maar weet er gelukkig toch binnen te komen. Vervolgens vinden ze mij niet meer in de donkere zaal en zitten we apart. In één ochtend is een voorstelling in elkaar gedraaid die 's middags wordt gespeeld. Misschien een tikje arrogant van de circusleiding om te denken dat dat makkelijk gaat. De voorstelling is er een beetje naar. Het Jeugdjournaal komt nota bene nog kijken ook. Maar die maken een leuke reportage die dezelfde avond te zien is, over hoe fijn het is om op Circus Rotjeknor te zitten. Dat geloof ik zeker, ik hoor thuis van mijn dochter en haar vriendin niet anders. Maar om hier nou publiek bij uit te nodigen. Ik heb mijn twijfels. Ik zit mijn tijd uit. Er zijn veel te veel kinderen tegelijk op het toneel om alles goed te kunnen zien, sommige acts duren te lang en andere zijn te snel voorbij om er van te kunnen genieten. Ik geniet natuurlijk wel van het kijken naar mijn eigen dochter die op de kop in een lange doek gewikkeld hangt. Maar dat spreekt vanzelf. Eigen dochter eerst.

Reacties

Populaire posts