Narisk # 08

Vorige week niet gerepeteerd maar vanavond zijn we gelukkig weer compleet. Met veel pepernoten, kruidnoten, boterletter, fondantkikkers, onbestemde ronde dingen met chocola aan de buitenkant en iets van rozijnen aan de binnenkant, komen we in de Sinterklaasstemming. Dan gaan we repeteren. We werken verder aan de karakters die twee weken geleden begonnen zijn zich te ontwikkelen. Rutger, de antipathieke baas, moet Caro (of Cara, Liesbeth twijfelt over de naam) ontslaan. Ik werk aan de emotie die na een tijdje mooi komt. Dan draai ik de rollen om. Caro neemt haar ontslag en Rutger kan dit absoluut niet gebruiken. Niels wordt mooi boos.
De volgende scène is tussen Annelies en Ron. De eerste is heimelijk verliefd op de laatste en besluit dit eindelijk te zeggen. Ze houden zich niet helemaal aan de opdracht maar dat geeft niet. Vooral de tweede versie waarbij Ron vermoedt dat Annelies verliefd is en hij het zelf zegt is sterk.
Als derde doe ik een scène tussen Jozefien en Rutger. Jozefien is eindelijk zwanger, kon dit lange tijd niet worden, en vertelt het haar baas die daar totaal niet blij mee is. Jozefien die over haar buik wrijft. Die vreselijk moet huilen als blijkt dat haar baas haar niet meer wil als ze minder zou willen werken.
Dan een roddelrondje over de geheimen van de anderen. In de eerste ronde is iedereen (met uitzondering van Rutger) te lief. Ik laat het ze nogmaals doen en dan met negatieve gevoelens ten opzichte van de collega's. Dat is spannender. Deze roddels wil ik laten doen voor een camera zodat hun gezichten via een computer en een beamer vergroot op de achterwand te zien zijn.
In het café drinken we wat en kletsen na. We hebben nu een kostuumontwerper (de vriend van Niels), een decorontwerper (Niels zelf), een grimeur (Gerda) en ik stel voor om Serge te vragen muziek voor ons te componeren.

(wordt vervolgd)

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Reacties

Populaire posts