Melba toast # 08: Nabespreking

Nog is de geschiedenis van Melba toast niet afgelopen. Vanavond vindt de nabespreking plaats met de spelers. Het eindresultaat is iets om tevreden over te zijn dus er is geen ernstige kritiek. Niet op mij, niet op elkaar. Eigenlijk is iedereen tevreden over de voorstelling. Als dat niet zo geweest was, was er misschien meer kritiek geweest. Nu beperkt het zich tot kleinigheden. Ik vind dat ik iets teveel aandacht heb gegeven aan Josée en iets te weinig aan Danielle. Hier en daar had ik wat meer sturing kunnen geven, maar aan de andere kant is het ook fijn dat ik mijn spelers de vrijheid geef zelf dingen uit te zoeken. Rob vond de warmingup iets te saai, steeds hetzelfde, Danielle vond dat ze tijdens de warmingup de gedachten aan haar privéleven van zich af kon schudden. Wie weet komt er nog een vervolg, een voorstelling tijdens het eenakterfestival van Delft in mei.
Plotseling zit ik tijdens de nabespreking met een meisje van acht maanden op schoot, de dochter van Sophie. Een rustig en lief kind dat met de moeder is meegekomen. Het voelt als iets van lang geleden, de tijd dat mijn eigen dochters deze leeftijd hadden.

Reacties

Populaire posts