Lijstjes

High FidelityHet is kersttijd en het is de tijd van de lijstjes. Wat zijn de favoriete platen van het afgelopen jaar, etc. De top duizenden vliegen ons om de oren. Zelf heb ik een lijstje opgestuurd naar Coverville, één van mijn favoriete Podcasts, met mijn favoriete covers. "Satsfaction" door Devo is volgens mij nog steeds mijn all-time favorite, maar ook "Wonderwall" van Ryan Adams scoort hoog in mijn lijst. Volgens het AD Rotterdams Dagblad zijn het vooral mannen die lijstjes opsturen en ze zeggen dat het voornamelijk een Nederlandse aangelegenheid is. Dit laatste geloof ik niet. Het Engelse boek van Nick Hornby en de aan de hand daarvan gemaakte Amerikaanse film High Fidelity bewijzen het tegendeel, evenals de oproep van Coverville. Daarnaast is morgen op de Belgische radio een lijst met honderd beste Belgische platen te beluisteren. Dus of deze lijstjesmanie een typisch Hollandse aangelegenheid is, geschikt om in het inburgeringsritueel voor nieuwkomende vluchtelingen op te nemen? Ik betwijfel het.

Reacties

Populaire posts