Nieuwe schoenen veranderen je leven

Terwijl ik een paar nieuwe puntschoenen uitzoek in het rek van de schoenenwinkel luister ik een gesprek af tussen de donkerblonde verkoopster en een andere klant. Ze is weer terug in de zaak omdat ze nu voor zichzelf en haar kind moet zorgen. Na vijfentwintig jaar huwelijk en pas drie maanden verhuisd naar een nieuw huis had ze er ineens genoeg van. Ik pas eerst de ene schoen aan en wil dan de andere. Een blonde verkoopster helpt mij. De eerste schoen is te groot aan mijn rechtervoet maar ik weet dat mijn beide voeten niet hetzelfde zijn. Ze haalt voor mij een maat kleiner. Die passen goed, maar ik twijfel. Ik geef de schoenen terug aan de verkoopster met de mededeling dat ik eerst nog even nadenk en ergens anders ga kijken. Ik loop door de stad en koop nieuwe kleding en uiteindelijk besluit ik toch terug te gaan en de schoenen te kopen. Ze zijn er nog en met de vers ingepakte schoenen wandel ik de winkel uit. "Nieuwe schoenen veranderen je leven" zingt het in mijn hoofd. Een liedje uit de film "De Tranen van Maria Machita".

Reacties

Populaire posts