De Schuilkelder # 02

Ik heb een tiental improvisaties voorbereid voor Narisk en we werken verder aan ons stuk over de schuilkelder. Opnieuw veel komische situaties. Ik heb vier thema's gekozen: honger, hitte/koude, seks en claustrofobie. Twee aan twee wordt geïmproviseerd met de vijf karakters die iedereen bedacht heeft. Om de karakters verder uit te werken en om de verschillende situaties in een schuilkelder te onderzoeken. Natuurlijk is de ene situatie fijner om mee te werken dan de andere, maar er zijn veel geweldige momenten.
Na de repetitie vertel ik de spelers van Narisk over het persoonlijk arrangement van de vier elementen (vuur, water, lucht en aarde) zoals bedacht door Helmert Woudenberg. Ik geef hun de opdracht voor de volgende keer een persoonlijk arrangement te bedenken bij hun personages. En laat hen nadenken over hun eigen persoonlijke arrangement. Dat bestaat uit een etalage, een bijrijder, een privé en een onaangepast element. Ik vertel erbij hoe ik denk dat ik zelf in elkaar zit volgens deze theorie (aarde-etalage, lucht-bijrijder, water-privé, vuur-onaangepast).

Reacties

Populaire posts