Jan zoekt vrouw

Behalve de poster voor Romance and Cigarettes hangt de stad ook vol met posters met Jan zoekt vrouw. Omdat ik als ik terugkom van mijn oefenavond met de band, lang moet wachten op de tram heb ik de mogelijkheid de poster uitgebreid te bestuderen. Die dient om aandacht te trekken op het nieuwste nummer van het blad Jan, een vrouwenblad met een mannennaam dat deze week extra goedkoop wordt aangeboden. De kop die de meeste aandacht moet trekken doet denken aan het oktobernummer van vorig jaar van Linda, een vrouwenblad met een meisjesnaam (zie hiernaast): Man zoekt vrouw, daarin zoekt Jan Smit een vrouw (Jan zoekt vrouw).
Een van de trekkers is de kop: “Mannen kraken het geheim van een goede relatie. Minder praten, meer seks, echt het werkt.” Ik heb mijn twijfels of dit echt werkt. Op de korte termijn wel natuurlijk. Mannen houden niet van praten en als je veel met elkaar knuffelt, vrijt, liefde geeft, dan is dat prettig voor allebei. Ten slotte is seks het enige wat je alleen met je partner doet. Praten, naar de film gaan, uit eten, naar het café, je kunt het allemaal ook met vrienden doen. Heb je seks met iemand anders dan je partner dan geeft dat gedonder. Maar wordt alles wat je vaak en regelmatig doet, zelfs seks, niet op den deur eentonig en een sleur? Wil die man dan nog steeds bij die vrouw blijven? En wil die vrouw nog steeds bij die man blijven die er of niets van kan, of te vaak wil naar haar zin?

Reacties

Populaire posts